Wie ze zijn ?

De leden van de DMA zijn digitale reclamebureaus die actief zijn in België.

Find a member

IP Belgium

Van alle grote Belgische reclameregies is IP Belgium degene die haar activiteiten uitvoert voor de ruimste waaier aan media: TV, Radio en Digital.

Onze opdracht: de reclame-investeringen en -opbrengsten optimaliseren

de reclame-investeringen van adverteerders en hun adviesbureaus optimaliseren

  • via communicatieoplossingen die inzake doelgroep, kostprijs en context bij hun verwachtingen aansluit
  • via een optimale kennis van elk medium

de reclameopbrengsten van de mediaklanten optimaliseren

  • door het regelmatig bestuderen van hun concurrenten op het vlak van tarieven, bereik en profielen
  • door een perfecte kennis van mediaplanning en mediabuying

Onze kracht: creativiteit en deskundigheid

De knowhow van IP berust op:

  • permanente innovatie en creativiteit op het gebied van communicatie
  • het uitwerken van exclusieve tools voor beheer, dienstverlening en prospectie
  • technische vakbekwaamheid
  • de persoonlijke en professionele kwaliteiten van haar medewerkers

Particulars

IPM Advertising

Fondée en 1991, IPM Group est votre partenaire presse & digital en Belgique francophone. Installée au cœur de la Convergence House à Etterbeek, l’entreprise gère les quotidiens La Libre et La DH, DH Radio, les magazines Paris Match Belgique, Logic-IMMO.be, Courrier International ainsi que leurs sites web.

IPM Advertising est la sales force de cette entreprise tournée vers les médias. Plus qu’une régie publicitaire, IPM Advertising est une véritable Media & Marketing Factory.

Mediahuis Connect

Mediahuis Connect is de interne mediaregie van alle nieuwsmerken en classifieds-producten van Mediahuis. We bieden jou, als adverteerder, een totaaloplossing: intelligente en kwalitatieve connecties met consumenten. Met merken zoals standaard.be, nieuwsblad.be, hbvl.be, gva.be, hebbes.be, … is Mediahuis Connect de grootste digitale regie in België.

Samen met onze partners  gaan we op zoek naar creatieve oplossingen op maat van jouw doelstellingen. En dit niet alleen in digitale media maar in álle media: op het internet, mobiel, op tablets, in de magazines en in de papieren kranten.

Innovatie staat bij ons centraal. Daarom investeren we ook volop in nieuwe digitale advertentiemogelijkheden die jouw doelgroep nog efficiënter bereiken. Uitgebreide targeting tools, creatieve (native) oplossingen, video op maat van een campagne, …

Hoe uitgebreid jouw communicatiemix ook wordt, bij ons heb je steeds één aanspreekpunt. Wij kijken er alvast naar uit om met jou samen te werken.

Je vindt ons op www.mediahuisconnect.be

Pebble Media

Pebble Media wil de referentie zijn voor digitale communicatie door sterke mediamerken te verenigen in een netwerk van digitale touchpoints en door continu te innoveren in technologie en reclame concepten, met het oog op de lokale verankering van marketing-data.

Pebble Media beschikt over een groot online bereik met veel premium content vanuit sterke mediamerken, LinkedIn en Spotify. Alle websites bereiken een eigen specifieke doelgroep, waardoor gericht kan worden ingekocht met weinig waste. Pebble Media doet dit door de websites te bundelen in verschillende channels. Zo is het mogelijk om in een specifiek umfeld te adverteren: Sports, Culinary, Entertainment, Women, Music, …

 

Produpress

Produpress Advertising is de regie van websites en magazines die zijn gespecialiseerd in auto's en immobiliën.

Aan de hand van verschillende exclusieve studies kent de regie perfect het koopgedrag van de toekomstige kopers van auto’s en immobiliën. Op die manier is ze in staat om de adverteerders communicatieplannen aan te bieden die perfect zijn aangepast aan hun communicatiebehoeften.

De regie analyseert de markt, informeert de media- en communicatiebureaus en de adverteerders over de evoluties van de verschillende media en over nieuwe initiatieven.

De regie helpt haar klanten en prospects ook bij de bepaling van een mediastrategie om op de meest optimale manier advertentieruimte aan te kopen in haar magazines en websites.

Particulars

RMB

RMB is de 2e grootste reclameregie in het zuiden van het land. Ze commercialiseert de reclameruimte van tv- en radiozenders en van nieuwe digitale media die, onder meer, ontstaan zijn uit de digitalisering van deze audiovisuele omroepen.

RMB biedt opmerkelijke mediaoplossingen om merken te laten opvallen bij hun doelgroep

VIDEO

RMB commercialiseert de reclameruimte van een scala aan lineaire televisiezenders: La Une (RTBF), Tipik (RTBF), AB3 (GROUPE AB), ABXPLORE, (GROUPE AB), LN24, Be tv en NRJ Hits. RMB beheert ook de video-inventaris van een groot aantal belangrijke Belgische websites of digitale platformen: alle websites van de RTBF (inclusief het platform Auvio), IPM Advertising, Sellbranch, ab3.be, nrj.be en ln24.be. Met deze portefeuille van generalistische en/of gerichte merken bieden we de mogelijkheid om een breed en gevarieerd publiek, maar ook specifieke verbruikerssegmenten te bereiken.

AUDIO

Wat 'offline' betreft, commercialiseert RMB de reclameruimte van zeven RTBF-radio's (La Première, VivaCité, Classic 21, Tipik, Musiq’3, Viva+ en Jam), van de muziekzender NRJ en van DH Radio. Op digitaal vlak beheert RMB de audio-inventaris van de RTBF-websites (radiowebsites, Auvio & Tarmac) en van nrj.be. Dankzij deze verscheidenheid van perfect complementaire dragers, kan de adverteerder met ons aanbod mikken op verschillende luisteraarsgroepen met een duidelijke luistermotivatie.

Particulars

Rossel Advertising

Rossel Advertising. Mediactivate your Business

Rossel Advertising is de regie van Groupe Rossel. En zijn commerciële speerpunt! De regie biedt een uiterst gepersonaliseerd multimedia-antwoord op de explosie van digitale media die de regels duchtig door elkaar geschud hebben: met een taskforce die telkens de beste expertises bundelt. Uw gesprekspartners zijn stuk voor stuk specialisten, gebeten door de communicatiemicrobe. Wij noemen ze onze mediactivisten. Ze bouwen elk mediaplan op als een strijdplan, hierbij steunend op sterke lokale en nationale merken.

Creativiteit, innovatie, toewijding

De regie telt een honderdtal medewerkers die de offline én online dragers kennen als hun broekzak. De mediactivisten van Rossel Advertising zijn onderverdeeld in verschillende nationale en regionale commerciële polen en expertisecentra op het vlak van research, trafficking en marketing. Binnen een ongeziene crossmediale aanpak selecteren ze de effectiefste touchpoints. Hun streven? U als reclamespeler een maximum aan presterende combinaties aanbieden: allesbehalve voorgekauwde oplossingen, perfect gesynchroniseerde campagnes tussen de verschillende media, de creatie van specifieke content, het aanreiken van de recentste digitale technologieën…

Een slogan, een spirit, een actie

De Groupe Rossel heeft het volste vertrouwen in de resultaten van zijn regie die werkt met de allermodernste technieken. In die mate zelfs, dat we een systeem van success fee in het leven geroepen hebben. Mediactivate your business!

Roularta Media Group

Roularta Media is uw uitgelezen partner voor een doordachte digitale marketing aanpak met slimme oplossingen zoals display advertising, video marketing, native storytelling, content advertising, social seeding, lead generation, e-mail marketing, behavioural targeting, remarketing, ... Maak gebruik van onze sterke magazinemerken op het platform van Knack.be/LeVif.be (inclusief Trends.be, Kanaalz.be, Datanews.be, Weekend.be, Plusmagazine.be, Voetbalmagazine.be...)

Onze experten ontwikkelen samen met u de meest efficiënte online marketing strategie voor uw producten en of diensten. Ontdek hieronder de digital solutions die Roularta Media in huis heeft.

Particulars

SBS Belgium

TOTAL VIDEO ADVERTISING

Het digitale aanbod van SBS werd aanzienlijk uitgebreid. Zo is het mogelijk om als kijker volledige afleveringen van lokale content van zenders VIER en VIJF gratis te (her)bekijken online. Dancing with the Stars, Gert Late Night, Blind Gekocht en wtFOCK zijn maar enkele voorbeelden van succesvolle online programma’s. Ons online videonetwerk biedt een kwalitatieve aanvulling op onze televisiezenders. Uit het ATHENA-onderzoek blijkt dat het kijkmoment op online platformen zeer bewust en met grote aandacht gebeurt. Dit zorgt voor een intense beleving van zowel content als advertenties. Met het oog op een optimale kijkbeleving, peilen we daarom via onderzoek naar de acceptatiegraad van advertenties op de verschillende platformen. De digitale reclamespot verschijnt rond kwalitatieve short-en longform content in pre-roll of mid-roll en dat in een gecontroleerde brand safe-omgeving.

TARGETING, VIEWABILITY EN BRAND SAFETY

Afhankelijk van het doel van jouw campagne bieden we verschillende targeting-mogelijkheden aan om het beste resultaat te bekomen in een brand safe-omgeving. Onze online campagnerapportering geeft o.a. een overzicht van de uitgeleverde impressies op de doelgroep. Als premium video netwerk dragen we de viewability van online campagnes hoog in het vaandel. Uit onderzoek van Prof. Nelson-Field blijkt immers dat online advertenties die op het volledige scherm en volledig worden uitgekeken voor de hoogste toename in verkoopscijfers zorgen. Daarom rapporteren we, in samenwerking met MOAT, standaard de performantie op viewability in termen van screen coverage en completion rate.

SBS STAAT DIGITAAL STERK

SBS versterkt zich op digitaal gebied en biedt experten aan doorheen de ganse organisatie. Heb je graag een voorstel op maat? Wil je de CPM van jouw volgende campagne weten? Aarzel niet ons te contacteren.

Particulars

Skynet

Proximus Skynet Advertising operates as a cross-media sales house, providing companies with a complete range of digital media add solutions on platforms belonging to the Proximus Group and external owners.

We combine experience, innovation and passion to deliver our customers the perfect advertising package. Our business is about the web, yes. But it's also about video, addressable TV and data.

Aiming to listen, anticipate, act with a visionary spirit and focus our resources on our customers, we offer marketing solutions to consumers and corporate markets, with an emphasis on information, entertainment, communication and sales applications.

Particulars

Trust Media

De Tijd | L'Echo 24/24, 7/7 online beschikbaar op tijd.be | lecho.be. In 2018 kregen de sites een volledige make-over. De focus werd gelegd op een betere user-experience, een engaging en responsive design en een service-driven site.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw brand? Of wil u graag multimediaal adverteren?

Want to become a Member?

Wilt u deelnemen aan het DMA?

Indien u wenst deel te nemen aan de DMA, aarzel dan niet om ons te contacteren.


Info@DMA-belgie worden

Particulars