Wie ze zijn ?

De leden van de DMA worden alle actieve mensen binnen media regies.

Find a member

AdUX

HiMedia slaat de pagina van haar verhaal om en verandert van naam om haar nieuwe prioriteit te bevestigen. Voortaan staat AdUX voor de verbintenis tussen advertenties (Ad) en de gebruikerservaring (UX).

Doordat bepaalde vormen van reclame als opdringerig worden beschouwd, ze steeds vaker worden verdrongen en er een sterke stijging is van “adblocks”, concentreert de markt van de media en de digitale marketing zich steeds meer op de UX. Sinds 2014 hebben we de technologie en de producten gecreëerd die samenhangen met onze nieuwe visie: een betere gebruikerservaring.

Met een sterk vernieuwd aanbod, is AdUX toegespitst op 3 pilaren die samen het concept van “ Digital Advertising” en “User eXperience” vormen:

 -          Adpulse biedt meer betrokkenheid van de gebruikers dankzij opt-in advertenties op volledig scherm, brand content en e-mails.

-          Quantum biedt niet-opdringerige native advertenties aan op desktop, mobiel en video.

-          Admoove biedt consumentgerichte advertenties aan dankzij de ingezamelde gegevens en heel precieze geo-lokalisatie.

AdUX zal haar 3 platformen blijven ontwikkelen op de belangrijkste Europese markten en haar vestigingen in Spaans-Amerika.

Particulars

de Persgroep Advertising

De Persgroep Advertising is the national advertising sales house of de Persgroep Publishing, one of the biggest publishers of newspapers, magazines and news sites in Flanders.

Our portfolio:
Het Laatste Nieuws, HLN.be (site+mobile), 7sur7.be (site+mobile), NINA, nina.be, De Morgen, DeMorgen.be, DM Mobile, DM Magazine, Dag Allemaal, Humo, Story, TeVe-Blad, Vitaya, Goed Gevoel, GoedGevoel.be, TV Familie, Joepie, Joepie.be, Joepie Mobile, Goesting, Tweakers.be and HLN.be/regio.

Focus on brands
Each of our major media brands are the result of talent, skill and passion. They carry within themselves the unique power to inform, fascinate and touch people. At de Persgroep Advertising, we no longer focus on the medium but on the brand in all its manifestations - whether print, digital or mobile.

Brandtales
Building stories around brands and creating crossmedial communication ideas: that is what our creative team, Brandtales, does. Of course, they optimize the potential of the power of our brands and media. The possibilities are endless.

 

 

IP Belgium

WIE ZIJN WIJ?

Van alle grote Belgische reclameregies is IP degene die haar activiteiten uitvoert voor de ruimste waaier aan media: TV, Radio, Press en New Media.

Onze opdracht: de reclame-investeringen en -opbrengsten optimaliseren

- de reclame-investeringen van adverteerders en hun adviesbureaus optimaliseren

  • via communicatieoplossingen die inzake doelgroep, kostprijs en context bij hun verwachtingen aansluit
  • via een optimale kennis van elk medium

- de reclameopbrengsten van de mediaklanten optimaliseren

  • door het regelmatig bestuderen van hun concurrenten op het vlak van tarieven, bereik en profielen
  • door een perfecte kennis van mediaplanning en mediabuying

Onze kracht: knowhow en deskundigheid

De knowhow van IP berust op:

  • permanente innovatie en creativiteit op het gebied van communicatie
  • het uitwerken van exclusieve tools voor beheer, dienstverlening en prospectie
  • technische vakbekwaamheid
  • de persoonlijke en professionele kwaliteiten van haar medewerkers

Een internationale dimensie: IP Network

In 1991 heeft IP het allereerste internationale regienetwerk opgericht. Op die manier kan IP Network de door een IP-regie gecommercialiseerde media ook buiten hun oorspronkelijke markten, wereldwijd actief vertegenwoordigen.

 

Particulars

IPM Advertising

De IPM Groep is een mediagroep dat 100% in handen zit van ‘la Compagnie de développement des médias’. De eigenaar van deze laatste is de familie le Hodey die er CEO is.

IPM SA heeft 2 kranten, La Libre Belgique en La Dernière Heure, met tevens hun regionale edities en hun websites. IPM bezit eveneens Paris Match voor 50% (de andere 50% zit in de handen van Lagardère), DH Radio voor 59,82 % (SA Twizz Radio) en BETFIRST voor 100 % (SAGEVAS SA), betting site. IPM SA is tevens minderheids aandeelhouder in andere media via Audiopresse (29,17% ) die op zijn beurt voor 34% aandeelhouder is in het productiehuis RTL Belgium (RTL TVI, Club RTL, Plug RTL).

Andere participaties van de groep
- 13% in het agentschap Belga
- 100 % in het magazine en de website Logic Immo
- 100% in Evosys 
- 15% in Onlysalesjob.be, website gespecialiseerd in sales en marketing jobs in de Benelux

Particulars

Mediahuis Connect

Mediahuis Connect is de interne mediaregie van alle nieuwsmerken en classifieds-producten van Mediahuis. We bieden jou, als adverteerder, een totaaloplossing: intelligente en kwalitatieve connecties met consumenten. Met merken zoals standaard.be, nieuwsblad.be, hbvl.be, gva.be, hebbes.be, … is Mediahuis Connect de grootste digitale regie in België.

Samen met onze partners  gaan we op zoek naar creatieve oplossingen op maat van jouw doelstellingen. En dit niet alleen in digitale media maar in álle media: op het internet, mobiel, op tablets, in de magazines en in de papieren kranten.

Innovatie staat bij ons centraal. Daarom investeren we ook volop in nieuwe digitale advertentiemogelijkheden die jouw doelgroep nog efficiënter bereiken. Uitgebreide targeting tools, creatieve (native) oplossingen, video op maat van een campagne, …

Hoe uitgebreid jouw communicatiemix ook wordt, bij ons heb je steeds één aanspreekpunt. Wij kijken er alvast naar uit om met jou samen te werken.

Je vindt ons op www.mediahuisconnect.be

Medialaan

MEDIALAAN is het moederhuis van de televisie- en radiomerken VTM, 2BE, Vitaya, JIM, VTMKZOOM, Q-music en JOE fm. De naam verwijst enerzijds naar de fysieke plaats waar we gevestigd zijn (Medialaan 1 in Vilvoorde). Anderzijds is het vooral ook een symbolische plaats. Het is een laan waar leuke huizen staan. Huizen waarin radio en tv gemaakt worden die allemaal in het hoofd en hart van de Vlaming wonen. MEDIALAAN is een wereld waar talent en ideeën elkaar versterken. 

Onze baseline ‘maak het mee’ geldt voor kijkers en luisteraars die onze merken beleven, medewerkers die onze merken letterlijk mee maken en alle mogelijke partners die betrokken zijn bij ons verhaal.

Pebble Media

Pebble Media is de digitale regie van VAR, Telenet, RTBF, Sanoma, Viacom, Doctissimo, LinkedIn, Editions Ventures, Beursduivel, Lagardère en vertegenwoordigt zo’n 300 websites. Pebble Media wil de referentie zijn voor digitale communicatie door sterke mediamerken te verenigen in een netwerk van digitale touchpoints en door continu te innoveren in technologie en reclameconcepten, met het oog op de lokale verankering van marketing-data.

Particulars

Produpress

The success of ProduPress, Belgian press and internet group active since 1950, is based on the conquest of media leadership in specialized fields – namely Cars & Home –. This strategy has been demonstrated these last years with the noticeable success of Immoweb (Home) and the repurchase of the magazine Autowereld (Cars).

Independent and claiming on its “Belgitude”, the ProduPress group counts today more than 100 associates, dedicated to the realization of 7 magazines and the development of 4 websites namely Immoweb.be (the first real estate Belgian website), MoniteurAutomobile.be/Autogids.be (the first car content Belgian website and the reference in terms of online car information on new cars and secondhand market), and Autowereld.be (the online carwebsite for modern car drivers).
Advertising on our websites?  Contact Michel Mabille.

Proxistore

Proxistore© werd in 2011 opgericht en is leider op het vlak van lokale digitale reclame. De firma bereikt met haar eigen gepatenteerde geolocalisatierobot gemiddeld meer dan 180 miljoen surfers en heeft de ambitie om binnen 5 jaar een miljard internetgebruikers over de hele wereld te geolocaliseren. De zetel is gevestigd in Brussel waar zich de managementteams, de marketing- en de onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling bevinden, die samenwerken met de Europese en Amerikaanse commerciële teams.

Particulars

Rossel Advertising

Rossel Advertising, régie du groupe Rossel, assure la gestion et la commercialisation de marques médias fortes. La régie emploie une centaine de personnes réparties dans les départements commerciaux, nationaux et régionaux, ainsi que dans les pôles d'expertises de research, trafficking et marketing.

Résolument orientée vers les touchpoints, Rossel Advertising propose à ses clients de construire des campagnes innovantes qui profitent pleinement des opportunités liées aux nouveaux réflexes de ses audiences. Pour ce faire, les équipes de la régie du Groupe Rossel travaillent en teams crossmedia et proposent à la communauté publicitaire de très nombreuses possibilités : Solutions déformatées, campagnes synchronisées d'un media à l'autre, création de contenus spécifiques, mise à disposition des dernières technologies digitales.

Fortes d'une expertise média reconnue, les équipes commerciales de Rossel Advertising sont animées par le désir de connaître et de comprendre le quotidien et l'environnement de leurs clients. Cette motivation prend aujourd'hui la forme d'une signature explicitement tournée vers cette collaboration construite et entretenue avec eux : Keep in Touch.

Plus qu'une simple injonction, Keep in Touch témoigne d'une disponibilité de tous les instants, d'une réponse pertinente et d'un dialogue constructif des équipes commerciales de Rossel Advertising afin de repousser, avec leurs clients, les limites de la créativité et optimiser les performances des campagnes médias mises en place sur nos supports.

Ce lien privilégié est l'élément moteur et fondamental de notre manière d'exercer notre métier.

Alors... Keep in touch !

Particulars

Roularta Media Group

Roularta Media Group (RMG) is een multi-media-groep met ruim 2.000 medewerkers en een totale omzet van 500 miljoen euro. De onderneming werd opgericht in 1954 door advocaat Willy De Nolf en wordt nu geleid door zijn zoon Rik De Nolf en zijn managementteam. RMG bouwt verder aan zijn multimediale toekomst. In binnen- en buitenland. In eigen land was de groei vooral een kwestie van eigen, telkens weer nieuwe, initiatieven. RMG lanceerde zelf in de voorbije decennia de meeste van de gratis bladen, creëerde de verschillende Belgische nieuwsmagazines en een reeks specifieke niche-magazines, nam mee initiatief voor de lancering van tv-, radiozenders en van steeds meer online e.a. digitale initiatieven. Daarnaast was de groei ook het gevolg van een buitenlandse overname- of concentratiepolitiek. Vandaag realiseert de magazineafdeling van RMG meer omzet in het buitenland dan in België. In de toekomst wil RMG blijven innoveren maar ook verder groeien door buitenlandse acquisities.

 

RTBf

La Radio-Télévision belge de la Communauté française est une entreprise publique autonome à caractère culturel responsable du service public de la radio et de la télévision pour la Communauté française de Belgique

Particulars

Skynet

The aim of Skynet regie is to offer a complete range of digital media services and solutions (Web, mobile, direct marketing, press & television) through 3 strategic axes: Understand, Offer and Innovate.
 
Our main focus is the customer:  we give priority to understanding  our customers’ strategies, products, targets and advertising campaigns in order to identify their specific needs and expectations. 
 
Based on their marketing strategies and requirements, we offer customers the most adapted advertising possibilities from our qualitative portfolio, targeting and contextual advertising possibilities, operational excellence and much more.
 
Moreover, we innovate and anticipate our customers’ future needs, and regularly suggest new, high-performance solutions.

Trust Media

Nos Marques

Touchez le public le plus influent et ayant le pouvoir d’achat le plus important de Belgique.

Want to become a Member?

Wilt u deelnemen aan het DMA?

Indien u wenst deel te nemen aan de DMA, aarzel dan niet om ons te contacteren.


Info@DMA-belgie worden

Particulars